LILLA HELVETET & LIVETS GODA

Nu äntligen har jag landat såpass att jag kan förmå mig att förmedla lite av livets goda. Det som hela  tiden har funnits där, men som drunknat i en ohållbar arbetssituation. En slitande situation som slukat all min kraft och energi att orka lyfta fram allt underbart livet har att bjuda.Denna börda har äntligen lättat för mig för jag har gjort det enda rätta. Jag har sagt upp mig! Jag är fri och jag känner åter kraft, energi och lust växa inom mig.

Vid sidan om "lilla helvetet" har jag sedan inlägget om min pappas födelsedag hunnit njuta av mitt lilla barnbarn som jag passade förra lördagen och till dagen därpå.Thindra kan verkligen få en att glömma tid och rum med sitt ljuvliga leende, innerliga kramar, fyndiga ordval och tokiga upptåg.Synd bara att det är så svårt att få ensam-rätt på henne när hon är hos oss. Barnen,och då främst min son Jimmy,har en förmåga att "lägga rabarber på" henne så fort han får en chans. Nåväl, jag snodde i alla fall med henne ut på en promenad bland vattenpölar, snödrivor, gungor och rutchkanor. Där fick både hon och jag utlopp för vårt barnasinne. Med blodad tand fortsatte vi på söndagen att leva loppan på Buslandet med resten av familjen inklusive Thindras mamma å pappa samt hennes gamle-mormor.

Mer av det goda livet blev det förra veckan och då i två upplyftande dagar på raken. Torsdagen tillbringade jag med min allra käraste vän. Vi promenerade i vårsolen vid Lygnerns strand.Slog oss ner på en bänk med näsan i vädret och hjälpets åt att finna lösningar på livets svårigheter.När vi senare anlände till Hilmergården www.hilmersgarden.se ,för ett spontanbesök hos en nyupptäckt, tidigare okänd, släkting till Anki, fick vi rejäl skjuts i att se möjligheter istället för hinder. Eva var verkligen en frisk fläkt och otroligt inspirerande. Både i det hon sa och i all vacker glas-konst hon skapar. Inte undra på att vi ingen av oss kunde motstå att handla med "ett minne" hem. Vi föll båda två för de ljuvliga skyddsänglarna. Med dessa burna intill hjärtat ( dvs i handväskorna) for vi, som avslutning på dagens äventyr,vidare till "vår" grekiska restaurang och avnjöt en god middag.

Dagen därpå möttes vi igen på ett "mamma-barn"-party, vilket är det samma som att jag, Anki och hennes mamma var bjudna hem till min mamma på mat å dryck. Jösses vad mycket vi hade att babbla om! Å mammorna var värst! Trots att vi inte avslutade förren närmare två på natten så verkade de ha en hel del kvar att tjöta om. Det är bara att inse att det här må ha varit första gången vi möttes så här, men det lär definitivt inte bli den sista!

Tänk så mycket härligt som händer i livet ändå! Lägg där till den otroligt utvecklande kursen jag går.Den som fått mig att öppna mig för meditations-ceremonier, reiki-healing mm samt att använda redskap som affirmationer och meditation för att finna min egen inre driv-kraft.

Just i denna stund får jag nog medge att det "lilla helvetet" bleknar allt mer i skenet av livets goda.
För visst är det väl så att även om livet har en del baksidor, så nog sjutton är framsidorna fler!?
Så ser i alla fall jag det!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: marie

Som du säger, framsidorna är fler än baksidorna.

Du är en kämpe!!!!

Blev nyfiken på hur era skyddsänglar ser ut som ni köpte....Jag gillar ju verkligen änglar!

Härligt med "mamma barn" party. Det kommer ni säkert göra om massor med gånger.

Hoppas din helg blir lugn och skön och att du kopplar av och känner lugn o frid.

kram

Postat av: Ingrid

Ja, tänk så mycket härligt det finns :) Sådant får vi inte skymma med tristesser. Ha nu en riktgt fin, glad och trevlig påsk!

Postat av: Gunnel L

Ditt inlägg kan beskrivas med ett enda ord; POSITIVITET.

Fortsätt så Marie.

varm kram Gunnel


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback