TILL DIG

Till dig


När du ser på mig

öppnar hjärtat sig.

Alla tvivel jag bär,

smärtan som tär

lyfts bort av din smekande hand.

Hålls borta av trygghetens band.

När jag är i din varma famn

och du viskar ömt mitt namn

bubblar lyckan i mitt blod

så att min själ bevingas av mod

att våga lita på

att det vi två

känner för varann

är kärlek så sann.

Ett lugn inom mig bor.

Jag fylls av vördnad och ömhet stor.

Att älskas utav dig

är den största gåva som någonsin givits mig.

Du är det vackraste jag har.

Dig vill jag älska i alla mina dar.


Permalink Egna dikter Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gunnel L

Må denna underbara känsla för evigt finnas inom dig...

Postat av: Anki

Fint o rörande.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback