ÖVER KÄRLEKENS BRO

Över kärlekens bro

Så som natten blir till dag,
så pudras också mörkret vitt av ljus.
Allt det tunga som gör mig svag
lyfts upp på lätta vingar av lyckorus.
Kraftfulla vindar drar förbi
och plötsligt öppnas ett fönster.
En rullande våg av energi
tar med sig plågsamma tankemönster.
Hjärtats väg jag går
över kärlekens bro.
Så berusande är allt jag får
att min själ stillas till ro.
Det finns en framtid utan smärta.
Jag ser den nu och här.
Den växer stadigt i mitt hjärta.
Ger lust till livet som gör mig kär.

Permalink Egna dikter Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

UNDERBAR poesi. Önskar att du köpte en fin poesibok, skrev alla dina fina dikter med en fin penna och med din alldeles egna handstil. ALLT för att spara till eftervärlden. Gör det Marie.

Kram från din vän Gunnel

Postat av: Ingrid

Ge ut en poesibok, Marie! Du skriver så många dikter. Ge dem fin form och i tryck, så kan du dela med dig av alla dina tankar genom att hamna på andras nattygsbord och inte bara i datorer. Poesi växer IRL. :)

Postat av: Anki

Så vackert och så fint. Kom vännen så går vi över bron.

Postat av: Marie

En underbar dikt fylld med hoppfullhet!!!

Håller med de övriga, en diktbok borde du skriva. Kram

Postat av: Birgitta

Åh så härligt det är att komma in i din blogg och läsa om dina innersta tankar. Jag vet att vi är nog likasinnade du och jag. Vi har samma värme i det vi skriver om, vi är hårda mot varandra, men innerst inne så vet vi vad vi vill :) Tack för din fina kommentar på min gamla blogg. Känner mig inte så stark, men måste göra nåt innan korthuset faller och tar mina barn ifrån mig. Jag har skött allt annat på sidan av, kanske därför kroppen strejkar och säger ifrån att nu är det dags att rannsaka sig själv ännu mer. Grotta sig i jobb har jag varit duktig på och visst har det gott bra, men allt har sitt pris.

Tycker som dina vänner att du skall skriva en poesibok eller dylikt. Vill själv börja på en bok, men har aldrig fått tillfället och ron i kroppen att göra det än. Än så länge så tränar jag mig genom att blogga och vara helig mot mig själv :)

Kram fina ängel, du är en sann fin vän <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback