MITT SANNA JAG

Jag sitter här och förundras över all den kraft och energi jag har lagt på att bekämpa mitt sanna jag. Samtidigt så vet jag att tiden inte varit mogen förren nu att våga möta mig själv. Det är därför som jag inte har sett och förstått.

Att känna att jag är på väg är spännande. Att veta att jag kommer landa och stå stadigt på egna ben gör mig lycklig.Jag har alltid trott att det finns en mening med allt som sker omkring mig. Nu vet jag att det är sant.

Jag känner lugn och harmoni i mitt inre. Jag låter kraften växa inom mig och ge mig energi till att våga leva min dröm. Jag ser återigen allt det vackra i livet. Jag känner kärleken i luften omkring mig. Jag sväljer luften och låter den fylla mitt inre jag. Jag växer!

Inga ord kan nog beskriva det som händer i mig.
Att försöka är att riskera att bli betraktad som "hög", religiös eller till och med knäpp. Jag tar den risken för om jag låter bli är jag tillbaks på ruta ett. Det här är mitt sanna jag som börjar träda fram och det är jag stolt över!

Permalink Känslor Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ingrid

Postat av: Ingrid

Postat av: gunnel L

Ett nytt liv har definitivt börjat för dig. Du har insett hur du skall gå framåt med glädje för att möta det nya och just så skall du fortsätta. (Låter religöst, men jag är inte det) Du kommer att klara det, nej, du HAR redan klarat det för du har börjat rikta blicken stolt och rakt framåt. Du har SLUTAT se bakåt. Din styrka och positivitet skiner igenom i vartenda litet ord du skrivit.

Varm kram my friend.

Postat av: birgitta

Kan tala om att du har en spännande resa framöver. Du är modig och av egen erfarenhet vet jag att sånt belönas. Håll modet uppe och lyssna till själens ljuva stämma. Kram och god natt min själsfränd. Ps. Boken jag läser heter Drömliv och den rekommenderar jag verkligen. Man kan kalla den örongodis till själen.i

Postat av: Mikaela

Härligt att höra Marie! Och du lyckas alltid hitta så klockrena bilder till dina inlägg, fantastiska! Kram!

Postat av: messan

Ja, det är en svår nöt att knäcka...men när man säger upp sig behöver man inte alltid tala om varför man säger upp sig.Jag tycker att man ska följa sitt hjärta, det som känns bäst för en själv.



Jag tycker du är modig som tagit ett beslut och jag ser din spännande resa framför mig.

Stor varm kram

Postat av: Gråbossen

Du ska vara stolt över ditt sanna jag, Marie. Och håll fast vid det! Jag vet att det hela kommer att sluta lyckligt. Du har hela fan-klubben med dig.



Kram från den gråe...

Postat av: Marie-Louise

Det låter underbart, var stolt över ditt sanna jag. Själv går jag i beslutstankar, måste också hitta mig själv och gör inte det just nu. Har tryckt tillbaka mig själv för länge för att passa andra, detta måste jag sluta med men det kommer att ta tid, det vet jag. Men jag har börjat lite smått, sakta men ganska säkert (tror jag/hoppas jag). Varma Kramar

Postat av: Lejonkvinnan

Starkt och modigt jobbat! Bra gjort!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback