STARK, STOLT & FRI !

Nu är det över. Min sista arbetsdag är till enda. Jag känner mig stark för att jag vågade kasta mig ut i ovissheten.Modig för att jag vågade möta det svåra som fått mig att fatta mitt beslut. Stolt för att jag gick med flaggan i topp. Jag känner mig fri och lycklig! Positiva överraskningar har präglat mina sista veckor. Dörrar har öppnats upp. Det hårda har mjuknat. Det kalla har tinat.Blommor, dikter och en symbolisk tavla pryder mitt hem och påminner om det goda som fanns där bakom knuten.

Vem hade kunnat tro att det skulle sluta så här? Jag vet inte hur det gick till, men jag väljer att tro att jag haft någon del i det här. Jag behöver inte bry mig, men jag kan inte låta bli att hoppas att jag satt några spår. Att jag väckt några tankar.
Hmmm..................
Jag tror bestämt att min fantasi, min nyfikenhet och min entusiasm börjar vakna till liv igen. Jag anar mitt rätta jag och med ett leende på läpparna öppnar jag mina armar i en välkomnande omfamning.


Permalink Känslor Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Länge sedan jag läste något av dig med så mycket nyanser av hoppfullhet. Det känns som om dina bokstäver först svävade runt omkring i någon slags euforisk upprymdhet för att därefter landa och formas till exakta ord och meningar för att beskriva din känsla av FRIHET och förhoppningar inför framtiden. Jag är glad att du känner det du gör och att din sista dag och vecka i ditt jobb, som du nu lämnar, varit bra. Tänk att du har ett "nytt liv" nu framför dig, som är som ett oskrivet blad där du själv får skriva din egen text i...Skriv i ditt blad nu, Mari..skriv om lusten, om glädjen, om hoppet, om förväntan och...kärleken till livet...ditt liv.

kram my friend

Gunnel

Postat av: Ingrid

Så härligt! Och idag är första dagen på ditt nya liv. Allt ligger framför, det bakom är lämnat. Låt våren spira, inte bara i naturen ...

Postat av: Marie-Louise

Vilken härlig text, jag kunde riktigt känna hoppet som finns där inom dig. Nu är första dagen på resten av ditt liv :)

Postat av: 2barnspappan

Ta vara på livet nu. Gör vad du vill, vad du känner för!

Som min morfar alltid sa till mig när jag var liten: "Kom ihåg att ingenting är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid"

Hoppas du får en fin dag!

Postat av: Lotta

Va spännande!

Nya möjligheter och massor av ny inspiration.

:-)

Postat av: marie

Härligt...nytt liv till mötes..Du klarar av allt!!!



Sv: ja, det är ett eget foto, taget i somras tror jag. jag älskar stenar, vatten och naturen. vatten ger min själ lugn och ro, hur konstigt dt än kan låta efter det man varit med om.



Må så gott , starka, goa du!!!

Kram

Postat av: Eva

Rammlade av en slump in på din blogg, och det är jag glad för.

Grattis! Vad härligt det låter, och härligt att läsa din text.

jag gjorde något liknande för 3 år sedan, och lyssnade då mycket på Martin Stenmarks - Sjumilakliv.

Den gav mycket kraft och den där känslan av djäklar anamma som man ibland behöver inför stora förändringar.

Varmt Lycka till!!

/Eva

Postat av: Gråbossen

Härligt att se hur glad och uppåt du blivit. Det är du väl värd. Nu går det bara framåt mot ännu bättre tider för dig - nytt jobb på gång också. Toppen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback