HENRIK 50 ÅR

Är det inte det ena, så är det det andra. Nu när det känns rätt okej i själ och hjärta,så har jag istället drabbats av halsont, snuva, hosta och förmodligen även feber.
Inte hjälper det att gnälla heller, så därför väljer jag att se det från den goda sidan. Jag höll mig i alla fall frisk till min sista in-planerade arbetsdag och över makens 50-årsdag.
Apropå 50-års-dagen, så är det faktiskt den jag har för avsikt att skriva om här idag. Att tänka tillbaka på den i ord och bild kanske dessutom kan få mig att glömma bort sjukdoms-eländet ett stund.
Jo, som sagt, min man Henrik fyllde 50 år i torsdags. Jag trodde dock inte att han skulle fira det något nämnvärt, eftersom vi ska fira med en Thailandsresa i oktober. Ganska hastigt och lustigt bestämde han sig dock för ett öppet hus, på både gott och ont. Jag kände mig till en början en aning stressad över hans beslut. Det krävs ju en del planering och organisering, framförallt när han tänkte fira på självaste födelsedagen, alltså mitt i veckan.
Med en förstående och hjälpsam mamma tilllsammans med att maken till sist fick eld i baken så flöt dock förberedelserna på bra.
På den stora dagen kom folk i strida strömmar ända från start klockan två till fram emot halv-tio på kvällen ung. De avlöste varandra så det hela tiden var lagom med folk att kunna ta hand om och vara social med. För egen del fanns det dock inte så mycket tid att sitta ner. Jag skötte markservicen tillsammans med svärmor och var ständigt på språng för att fylla på mat och dryck, samt diska och hålla undan.
Jag är i alla fall tacksam att allt flöt på så fint och att vår insats gjorde det möjligt för Henrik att få en avslappnad och njutbar dag. Både Henrik själv och jag som fru är överväldigade över mängden gratulanter, de otroliga presenterna  och blomsterhavet samt ett mycket vackert, berörande tal som hölls. Det är inte utan att man i sådana stunder känner en viss stolthet över sin man, kan jag säga.
Å nu är det eran tur att få känna på stämningen för nu bjuder jag på lite bilder som avslut.

 

 

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gunnel L

Din man fick en underbar dag tack vare en underbar hustru som bjöd honom på den....Fint gjort Marie....

Postat av: Anki

Åh vilka fina bilder du har tagit på blommor, din käre make och hans gäster. Det blev ju lyckat alltihopa och Henrik kommer att bära med sej den här dagen i sitt minne länge.Han skall vara glad för att han en sådan fin fru. Kram Vännen

Postat av: marie

Grattis till maken så här i efterskott.

Vilken fin dag han såg utt att fått. Underbar make och underbar fru....

Tänk vad härligt ni kommer få på er resa. Vart i Thailand ska ni?

kram

Postat av: Tracy - BLOGGDESIGN!!

Grattis i efterskott till honom! :D



http://ghattas.blogg.se

http://ghattas.blogg.se

http://ghattas.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback