MITT INNERSTA RUM

Mitt innersta rum

Du har öppnat dörren till mitt innersta rum.

Min sårbara själ står där blottad inför dig.

Jag bubblar av lycka att bli sedd och förstådd.

Jag skälver av gråt inför rädslan att förlora mig själv.

Kom ta min hand och led mig över tröskeln.

Kom ta mig i famn och skänk mig mod att våga låta murar falla.

Där bortom det som skrämmer väntar en oändlig kärlek.

Där finns den frihet jag länge sökt.

Dit vill jag att du ska ta mig för med dig är jag trygg att resa.

Dit vill jag att du för mig för jag vill dela lyckan med dig.



Permalink Egna dikter Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gunnel L

Så otroligt vackert.....



Snälla Marie skriv ner alla dina dikter i en fin poesibok...och skriv FÖR HAND...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback