ATT BÖRJA OM

 

ATT BÖRJA OM

Stormen har lagt sig och trädet står naket.

Livet som varit har nu tagit slut.

Sakta väcks kraften och något nytt är att vänta.

Snart lyser solen på grönskande äng.

Där ute må det dröja ännu ett tag

men i hjärtat sprider kärleken sin värme.

Här inne lyser det av hopp och tro

och i själen sprudlar glädje och lycka.

Livet är inte svart eller vitt.

Det är heller inte bara grått.

Livet är som regnbågens alla färger.

Det skiftar i flera spektra.

Så som årstiderna växlar

så förändras också vi.

Så lämnar vi det gamla bakom oss

och söker nya vägar.

En strävan att följa den inre sanningen

är det som kommer att leda rätt.

En drivkraft för att finna ro och harmoni

är att leva i frihet.


 

Permalink Egna dikter Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Carina

Njuter och instämmer i det jag just läst...Kram till dig fr Carina

Postat av: Gunnel L

Åh så vackert skrivet Marie. Ingen kan som du uttrycka känlsor i ord. Du har dessutom en sådan otrolig insikt om hur livet är, och kan med dina egna ord beskriva livets skeende, hur allt de svåra kan vända, börja gro, spira och växa upp igen MEN du gör det med dina poetiska ord. Alla ens sinnen berörs och det är också DET som är syftet med poesi. DU lyckas Marie. Vi läser, förstår och berörs.



Lycka till med alla förändringar i ditt liv. Du är på rätt väg. Var säker på det, min vän !....Kram från Gunnel.

Postat av: Anki

Vackert skrivet jag förstår precis..kram

Postat av: annette heed

Marie du är en underbar person som jag egentligen inte känner särskilt bra men du har låtit mig kika in i ditt alldeles privata genom din blogg som jag läst lite i då och då. Jag träffar dig gärna någon gång och tar en fika, nu reser vi till Sydafrika och är borta i tre veckor. Det verkar ju nu som om du har kommit tillbaka till livet fortsätt den vägen du har mycket att ge till andra människor och det kommer du ju att göra genom din nya utbildning. Förövrigt har jag hoppat av teatern, det funkar inte med alla våra resor, jag tycker det är väldigt tråkigt för jag älskade de timmarna men man måste ju välja. Krqam Annette


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback