ATT FÖLJA SITT HJÄRTA

Sitter här vid datorn med min frukostbricka bestående av kaffe , juice och två mackor med rökt lax. En skön och avkopplande stund efter att ha börjat dagen med en timmes läxläsning, om än nerbäddad i sängen. Så här brukar mina tisdagar se ut och de brukar följas av mera läxläsning blandat med lite småplock här hemma eller ärenden på stan. Den här tisdagen är inte annorlunda så när som på en höjdpunkt.

I eftermiddag ska jag möta en möjlig framtid i dubbel bemärkelse. Det känns spännande och väcker ett härligt pirr inombords. Kan tro att ni blir nyfikna, men jag är tyst som en mussla. Ovanligt för mig?! Ha,ha,ha! Ni får ge er till tåls. Tids nog målas min framtid upp inför världen. Tills dess låter jag er bara nosa lite lätt på den i hopp om att inspirera till positiv förändring och nya möjligheter.
Själv känner jag mig mer levande än någonsin. Jag har hittat mitt hjärtas väg och på den vandrar jag nu. Den har hittills lett mig till nytt jobb och en utbildning jag länge drömt om att gå. Den har fört mig till kommande kurser i yoga samt meditation och mindfullness. Den har öppnat dörren till kärleken till mig själv och andra.
Jag kommer aldrig vända om. Varför skulle jag? Det kan ju bara bli bättre!

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gunnel L

Åh, jag grät...berörde mig så mycket. Lycka till Marie. Du har hittat rätt i livet. Du HAR hittat rätt. ÄNTLIGEN är det DIN tur !

Postat av: Eva

Hej Marie. Har följt dina bloggar sista tiden och jag känner så starkt med dej-förstår vad du går igenom,ändå kan man nog inte förstå helt om man inte varit där själv.Du ska veta att vi finns där om du behöver oss,om det är något vi kan hjälpa dej med.Livet går vidare och jag vet att din framtid ser ljus ut.Du är en stark kvinna och kommer att klara detta ännu starkare än innan. kram på dej

Postat av: Anki

Det är helt rätt vänd inte om utan vandra vidare och ta för dej av livet. Kram

Postat av: Marika

Jag beundrar dig så mycket för din styrka och att du lyssnar till dig själv. Lycka till med nuet och det som står framför dig. Kram

Postat av: cissilino

Har en kompis som har utbildat sig i mindfullness och jag ska va med i hennes testgrupp, ska bli asspännande.

Har fått första CD:n men somnar hela tiden eller börjar tänka på annnat,hhmmm

Jag blir en svår nöt att knäcka för henne, hehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback