BUDSKAP FRÅN HIMMELEN

Trots att jag står inför stora förändringar så  känns det mesta i livet bra just nu. Dock har det hänt sig att jag drabbats av känslomässiga kollisioner och även om jag inte vill påstå att det är positivt att vara sjuk så har det i alla fall fört med sig tid för reflektion och beslutsamhet. Så intet ont utan något gott, som man säger!

För övr känns det fjuttigt av mig att ens nämna att jag är fysiskt ut gängorna. Jag vet ju att jag kommer bli frisk.
Jag har länge följt en tapper 17-årings kamp mot sin cancer. En helt otrolig tjej full av livsglädje, styrka och kärlek till sina medmänniskor. I lördags lämnade hon jordelivet och befriades från smärtan.Hon dog, som jag tänker, i ett ögonblick av lycka över att uppfyllt en dröm. Jag kände henne inte så väl, men hennes sätt att sprida ljus till andra, trots att hon befann sig i ett skrämmande mörker, berörde mig djupt i själ och hjärta.Där, i mitt inre, kommer jag för alltid bevara minnet av henne tillsammans med orden " De människor som fått ut mest av livet är inte de som levt ett sekel- utan de som har levt varje minut".
Jag har inte bara tänkt på henne under dagarna som gått. Mina tankar svävar ofta iväg till hennes stackars föräldrar, hennes syster, mormor och morfar, moster, kusiner osv och inte att förglömma hennes bästa kompis som stod där allena i den stund då hon blev en ängel. Det måste vara outhärdligt svårt och smärtsamt för dem. Inga ord eller kramar i världen kan få deras sorg att försvinna, men jag hoppas att känslan av att jag och många med mig finns vid deras sida kan lindra den något. Just nu är det säkert svårt att plocka fram det goda i deras grymma värld, men jag kan se framför mig att det är just vad denna fantastiska tjej hade gjort.
Till hennes ära och till alla anhöriga och nära vänners tröst gör jag mig nu genom denna sång till budbärare av en ängels viskning från himmelen.

Permalink Tankar & Funderingar Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gunnel L

Enda jag vill säga...VACKERT och ÖMT!

Varm kram

Postat av: Anki

Fint om en ängel vi saknar!

Postat av: Gabriel

Hej.. Diggar din blogg.. Schyssta inlägg och cool design.. Inspirerande.. Har själv startat en pappablogg som handlar om mitt liv som ensamstående pappa till mina grabbar.. Leon och Mio.. Bröderna Brothers.. Kul att skriva om våra äventyr.. Kram Gabriel..

Postat av: marie

Hoppas du har det bra!!!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback