DU

DU
Du ser mig utan att jag behöver göra mig synlig.
Du hör mina outtalade och knappt märkbara ord.
Du känner in mig och berör mig med alla dina sinnen.
Jag förundras över hur enkelt och självklart allt ter sig för dig.
Jag förtrollas av den vördnadsfulla kärlek du lockat mitt hjärta att växa utav.
Jag förskönas av ljuset och värmen du fört in i min frusna själ.
Så som svallande vågor skölja tårar av glädje då du likt magi berör mitt innersta väsen.
Så som en ovärderlig gåva berikas mitt liv av njutbarheten i att älska och att älskas utav dig.
DU
Du ser mig utan att jag behöver göra mig synlig.
Du hör mina outtalade och knappt märkbara ord.
Du känner in mig och berör mig med alla dina sinnen.
Jag förundras över hur enkelt och självklart allt ter sig för dig.
Jag förtrollas av den vördnadsfulla kärlek du lockat mitt hjärta att växa utav.
Jag förskönas av ljuset och värmen du fört in i min frusna själ.
Så som svallande vågor skölja tårar av glädje då du likt magi berör mitt innersta väsen.
Så som en ovärderlig gåva berikas mitt liv av njutbarheten i att älska och att älskas utav dig.


Permalink Egna dikter Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Christer

Vilken vacker dikt .. Man känner hur den berör en .

Postat av: Anki

Fiiint.

Postat av: Gunnel L

Detta var absolut det finaste jag läst på år och dar. Den som får din kärlek kan verkligen skatta sig lycklig och DEN person som GER dig sådan kärlek, som du uttrycker i denna fina dikt, är en väldigt inkännande varm person, det märks tydligt och väl. Var rädd om lyckan... bägge två <3

Varm kram

Postat av: Anki

Jag undrar vem den lycklige är!?

Postat av: marie

Berörande ord....

Kram till dej och hoppas du känner dej gladare!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback