SER FRAMÅT

Allt hänger fortfarande på en skör tråd, men jag känner i alla fall att jag börjat landa en aning.

Jag låter mig fyllas av all den värme,omtanke och positiva energi som bjuds mig. Allt ifrån en bukett gladioler från arbetsgivaren, positiv feedback från kursledare och kurskamrater till kärleksfulla ord från mina barn samt förståelse och bekräftelse från terapeuten mm.
Jag börja se ett slut på den största plågan, den att leva i ingenmansland. Imorgon är det bara 1 månad kvar till flytt. Nya soffan står övertäckt här i väntan på att få komma dit den hör hemma. Beställt soffbord och matsalsmöbler levereras direkt till nya bostaden några dagar efter flytt. I måndags köpte jag mig en kökslampa och lite annat smått och gott på Gekås.Känns härligt att veta att jag snart får börja "bygga" min egen lilla lya. Nja, lilla å lilla föresten. 114 kvadrat är lägenheten på.Blev förälskad i den med en gång jag klev över tröskeln. Fantiserar redan om levande ljus, meditativ musik nerkrupen i mitt bubbelbadkar.  Eller när våren kommer och jag sitter på min inglasade balkong och äter frukost.
Tänk,när våren kommer då blir jag också klar med min utbildning. Drömmen jag burit inom mig så länge är snart min verklighet!
Jag brukar förespråka att man ska leva här och nu, men just idag vill jag leva i framtiden. Den ger mig hopp och kraft att orka. Å snart, mycket snart, är den ju trots allt just HÄR OCH NU!

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Marie J

=) kram

Postat av: marie

Ibland önskar man att man kunde flytta tiden, både framåt och bakåt....



Jag är övertygad om att du kommer trivas i din nya, fina lägenhet.

Vore skoj att få se den nmån gång..

kram på dej!

Postat av: marie

Ibland önskar man att man kunde flytta tiden, både framåt och bakåt....



Jag är övertygad om att du kommer trivas i din nya, fina lägenhet.

Vore skoj att få se den nmån gång..

kram på dej!

Postat av: Birgitta

Är så glad för din skull. Nu förstår jag vad du menar med flytt o grejer. Du har mycket o stå i framöver, men du har mycket att se framemot också. Det låter som en vacker lägenhet du har fått tag på. Och vips ska du se så är det våren och du står där klar med din utbildning. Lev på den du, det är faktiskt framtiden som är här o nu..... Det är den som driver oss framåt :) Kram Birgitta

Postat av: maria

Låter som att du har svårigheter som du håller på att ta dig ur...Skönt att du börjar landa lite mitt i allt...



Ta hand om dig !

Kramar

Postat av: Gunnel L

Underbart att läsa allt detta. Ser ALLT framför mig..t.o.m vad du har på frukostbrickan där på balkongen...ler...

kram från gunnel


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback