NATURENS SKÖNHET







NATURENS SKÖNHET

Solens strålar värmer mitt hjärta genom trädens gulnande löv.

Havet bjuder in mig till sin glittrande famn.

Vågor kluckar som ljuv musik i mina öron.

Höstens vindar blåser kärleksfullt i mina kinder.

Så underbart vaggar naturens skönhet min själ till ro.

Så härligt sprider den sina magiska krafter genom alla dess dofter.

Så ljuvligt får den mitt hjärta att bubbla av lycka och växa i vörnadsfull kärlek.


Permalink Egna dikter Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: becca <3

Du skriver så bra att jag får gåshud på armarna! såå vackert!

Postat av: Gunnel L

Vilken underbar ROFYLLD dikt...

Postat av: Anki

Helt underbart den går rakt in i hjärtat! Kram

Postat av: birgitta

Du är så duktig att skriva dikter!! Superfin dikt med härligt valda ord. Det är en fröjd att skriva såna här dikter, det tror jag dig :)

Ha en lugn o mysig helg kära vän! Kram kram fr Birgitta


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback