NYSTART

Man skulle kunna tro att livet nu är lugnt och stilla med tanke på att jag slutade på mitt arbete förra veckan, men det är det långt ifrån.Det är snarare fyllt av dagliga, nya upplevelser och intryck.

I måndags skrev jag in mig till en för mig ny värld, nämligen på arbetsförmedling.
Senare samma dag fick jag ett vikariat som distriktsköterska i kommunen där jag bor.Visserligen bara på några månader och till att börja med på 50%, men ändå.Dagen efter blev jag erbjuden ytterligare ett vikariet på ett annat ställe, som jag  bla pga det andra jobbet fick tacka nej till. En fd arbetskamrat tipsade mig dessutom om att hjälp kunde behövas i ett forsknings-projekt i fall jag var intresserad. Tänkte ringa på måndag och höra närmare om vad det innebär.När det gäller jobb-världen har jag också ägnat två av veckans dagar åt bredvidgång på den nya arbetsplatsen och det har känts positivt.
Förutom alla jobb-nyheter befinner jag mig nu på en kursgård utanför Västerås eller snarare Surahammar. Här ska jag tillbringa helgen med 14 främlingar för en kurs i personlig utveckling. Jag var först på plats här och erövrade ett rum med utsikt över glittrande sjö och gröna ängar. Det är med den utsikten framför mig, så här på morgonkvisten, som jag sitter här och bloggar. Gårdagen blev mest en introduktion till vad som komma skall, men den gav ändå lite av en aha-upplevelse och vissa  insikter. Vi avslutade kvällen med att skaka loss i afrikans dans och därefter en vägledd meditation. Riktigt härligt båda delarna! Tjejerna, ja för vi är bara tjejer, verkar alla öppna och lättsamma. Jag började faktiskt skriva på detta inlägget igår, när två nyanlända tjejer dök upp i mitt rum och frågade om jag inte skulle följa med och dricka kaffe. Det var säkert minst en timma innan kurs-start, men vi pratade på och fler deltagare anslöt efterhand i pratstunden, som till sist fick avbrytas för att kursen startade. Att åka ensam på kurs är helt okej med andra ord. Men nog saknar jag min bästa vän som jag för övr tror hade haft stor behållning av de redskap jag anar kommer ges oss, men också av lugnet, stämningen och den vackra omgivningen som omsluter oss.

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Marie-Louise

Vilket härligt och positivt inlägg. Jag blir glad av läsa det här. Och vilken ljuvlig utsikt :) Din helg kommer nog bli väldigt spännande och innehållsrik. /Kram

Postat av: Anki

Vilka härliga bilder och vad positiv du är min käraste vän. Jag önskar att jag hade varit starkare för då hade jag verkligen varit med nu. Jag hoppas att du tar med dej mycket positiva tankar och intryck hem till mej igen. Kram på dej!

Postat av: Matilda

Jag har inte läst något av dina inlägg men jag kommenterar för det första jag såg var din text under "På livets stig". Den är så sann, äkta och inspirerande! Häftigt!

Postat av: Ingrid

Grattis till alla nya jobberbjudanden! Och njut nu där du är. Spirande svensk vår och het afrikansk dans måste vara en oslagbar kombination :))

Postat av: Gråbossen

Det är fint uppe i Västmanland. Min dotter bor i Hallstahammar, inte långt från Sura. Jag var faktiskt i Surahammar och badade i somras - men det är nog inget att rekommendera vid den här årstiden.



Hoppas du får en härlig helg däruppe och kommer tillbaka riktigt fulladdaed med energi.

Postat av: Matilda

Kanske har jag något att ge till dig genom mina ord, om inte så kan jag alltid kika in här och läsa dina visa ord.

Postat av: 2barnspappan

Härligt att läsa ditt inlägg, låter som det är full fart och att allt kommer bli bra! =)



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback