FESTLIGT!

Jag tillhör inte precis kategorin morgon-människa, men av någon anledning vaknade jag denna lediga dag strax efter sju. Tankarna började genast snurra om än det ena än det andra. Det gick bara inte att somna om, så det var lika bra att gå upp. Mitt liv känns inte precis stilla. Ja, jag menar inte att det är stressigt, men det händer mycket omkring mig och inom mig. Det mesta är dessbättre positivt.

I början på veckan mötte jag personen jag är i konflikt med mellan fyra ögon. Mycket obehagligt. Det fanns inte tillstymmelse till förståelse eller förlåtelse från dennes sida. Tvärtom fortsatte kränkningarna, precis som jag befarat. Sån tur var hade jag hämtat kraft och styrka inifrån och peppat mig själv inför mötet med hjälp av detta. Jag hade beslutat mig för att inte gå in i diskussion eller försvar. Jag sa i princip ingenting förutom " Du förstår inte vad jag menar, så det är meningslöst att prata vidare.Jag har fått sagt det jag ville och du har fått gett din version. Det räcker för mig" Mitt agerande ogillades förstås av personen i fråga, men till sist gav denne upp. I ett trevande försök bytte personen samtalsämne och jag chockerade ännu en gång med ett oväntat trevligt bemötande. På så sätt fick jag visat att jag inte har något emot personen i sakfrågor, men att jag inte tolererar att bli kränkt. När personen sedan gett sig av var jag först lite skakig, men efterhand fylldes jag av en härlig seger-känsla. Jag vann!
Veckan har förutom denna tuffa seger bjudit på tjej-bus på högsta nivå. I fredags bjöd en av mina vänner på ett fartfyllt tjej-party. Hon brukar göra det var gång sambon reser bort i jobbet eller med vänner.Hon känner onekligen en hel del tjejer för vi var totalt 16 stycken. Lägg där till ost,kex,vin och karaokesång, så förstår ni nog själva att det inte kan bli annat än vansinnigt kul.Framemot 23-tiden körde hennes son oss i omgångar till krogen. Där sveptes vi in i ett myllrande hav som gungade av rockande och sjungande människor. I stunder som dessa är det lätt att älska livet!

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: messan

Vad kul med tjejbus! Det behöver man ha lite då och då:)Livet är härligt!

Kramar

Postat av: Anki

Det hade inte varit dumt med en sådan kväll snart igen man får ju inte ligga av sej. Kramiz.

Postat av: Gunnel L

Vad härligt det var att läsa detta. Först din berättelse om hur du än en gång fick en inre styrka för att kunna bevisa för dig själv och andra: "NÄHÄ FAN HELLER ingen j-vel trampar på mig..oavsett vad denne personen än är eller har för befattning" Att vara sann mot sig själv lönar sig alltid.



Som kontrast till detta var bilderna och berättelsen om hur kul ni haft. Alla behöver vi slå oss lösa ibland. Oavsett ålder..eller kön, eller ja vad det vara månde..



Livet är ju just så, man däckar men "vattenytan" finns strax ovanför oss och inte alls så ouppnåeligt och ogenomträngbar som vi många gånger tror. Ibland räcker det att man bara blåser lite lätt så är man ovanför ytan igen.



Du har verkligen lärt dig konsten att blåsa dunlätt och svagt men med en blåst som åstadkommer underverk..på samma sätt som en liten stilla vindpust kan åstadkomma med ett löv som ligger på marken vissnad och till synes utan liv, men som får kraften att flyga igen, mot nya höjder och mål, tack vare en svag stilla liten vindpust..

kram och tack för att vi fick se "kuliga galna härliga bilder från likaledes tjejer"

Gunnel

Postat av: Gunnel L

Vad härligt det var att läsa detta. Först din berättelse om hur du än en gång fick en inre styrka för att kunna bevisa för dig själv och andra: "NÄHÄ FAN HELLER ingen j-vel trampar på mig..oavsett vad denne personen än är eller har för befattning" Att vara sann mot sig själv lönar sig alltid.



Som kontrast till detta var bilderna och berättelsen om hur kul ni haft. Alla behöver vi slå oss lösa ibland. Oavsett ålder..eller kön, eller ja vad det vara månde..



Livet är ju just så, man däckar men "vattenytan" finns strax ovanför oss och inte alls så ouppnåeligt och ogenomträngbar som vi många gånger tror. Ibland räcker det att man bara blåser lite lätt så är man ovanför ytan igen.



Du har verkligen lärt dig konsten att blåsa dunlätt och svagt men med en blåst som åstadkommer underverk..på samma sätt som en liten stilla vindpust kan åstadkomma med ett löv som ligger på marken vissnad och till synes utan liv, men som får kraften att flyga igen, mot nya höjder och mål, tack vare en svag stilla liten vindpust..

kram och tack för att vi fick se "kuliga galna härliga bilder från likaledes tjejer"

Gunnel

Postat av: gunnel L

Var alls icke meningen att mitt inlägg skulle vara dubbelt, ursäkta min klantighet

Gunnel

Postat av: Party-Pinglan!

Heja dej Marie..du e en strong qvinna!!!!!!!! Du,vi var faktiskt till o med 17 brudar på partajet,så det så:) Ha nu en bra vecka kompis!!!!!!!!!

Postat av: marie

Härliga, starka kvinna...vilken kraft du jhar. Så skönt att kunna gå hel ur allt det här. Jag beundrar din styrka, din kraft, ditt mod!



Härligt med tjejkväll, sjunga, skråla o skratta tilsammans! Härligt med vänner!



Må så gott! KRam

Postat av: marie

Kikar in o skickar en onsdagskram....

Postat av: Lena

Vet du, folk som snackar skit och kränker.....det säger ofta en hel del om hur just den personen är.

Kämpa på.

Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback