TÅRAR

Emellanåt behöver jag påminna mig själv om de framsteg jag gjort i min personliga utveckling. Jag fokuserar gärna för mycket på den frustrerande trögheten som finns runt omkring mig och de hinder jag sätter upp för mig själv.
Att känslorna gör tvära kast mellan lyckorus och djup förtvivlan underlättar inte precis. Jag har lätt till glädje-tårar i de goda här-och-nu-stunderna likväl som när jag påminns om alla de möjligheter som väntar på att jag ska möta dem. Lika lätt väller sorge-tårarna fram när jag ser den snåriga och svårframkomliga vägen till möjligheterna framför mig.Att ta sig fram där är och kommer bli smärtsamt både för mig och för de som tvingas gå med eller stanna kvar. 
Att tårarna ibland kommer till mig är, trots allt,i sig en befrielse. Jag har burit dem så länge inom mig att hjärtat och själen fått frätskador. Jag har många tårar kvar därinne som inte har hittat ut ännu, men jag hoppas att de snart letar sig fram i ögonvrån, så att hjärta och själ kan läka ifred.
Medans jag välkomnar tårarna och tillåter känslorna att komma och gå som de vill har jag genom att skriva av mig här funnit ny kraft att förbereda mig för ännu ett steg.
Tack universum för att du än en gång hjälpt mig upp på benen!

Permalink Tankar & Funderingar Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Carina Wickman

Tack för dina fina rader och vilka vackra bilder du hittat....Kram på dig och fortsätt skriva du hjälpeer många vandra vidare på Livets stig...

Postat av: Gunnel L

Håller med Carina, du hjälper många genom din text.



Underbara bilder till det du skriver Ljus framtidstro är din ledstjärna, följ den.

kram från vännen Gunnel

Postat av: Anki

Du vet utan dej så hade jag inte varit där jag är nu. KRAM

Postat av: marie

Skickar en stor kram till dej!

Ibland behöver man släppa lös tårarna. kram

Postat av: Ingrid

Tårar kan vara väldigt vackra och renande. Jag tror det är bra att ha lått till känslotårar av alla slag.

Postat av: messan

Tårarna de behöver komma ut lite då och då...oftast mår man så mycket bättre efteråt.

Var rädd om dig!

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback