OVÄLKOMMET BESÖK

Häromdagen fick jag ovälkommet besök. Och jag som trodde att jag klart och tydligt talat om för Pessimisten att jag inte vill ha med honom att göra.Antingen är han trögfattad eller så skiter han vad jag vill. Han är hur som helst en jäkel på att manipulera och försöka övertyga mig om att det minsann finns en del att vara missnöjd över. Till sist medgav jag att han hade rätt,men bara i det lilla.

Jag lyckades tuffsa till honom ordentligt när jag sa till honom att jag klarar mig utmärkt utan honom. Framför mig ligger nämligen en väg som kantas av spännande utmaningar och glädjefyllda upplevelser. Inte tusan är jag väl så korkad att jag går baklänges när det finns en väg framåt, som dessutom är upplyst. Du kommer bli ensam kvar Pessimisten, för det där lilla, som inte är så bra, det kommer blekna ju längre jag kommer på min väg. Det kommer inte längre göra ont för jag kommer finna bot mot smärtan.

Gud vad skönt det kändes att få slänga det där i ansiktet på honom!
Å jag tror minnsan att det tog skruv rejält för det blev inte mycket mer än en blöt fläck kvar av den lilla fulingen när jag sagt mitt!


Permalink Tankar & Funderingar Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anki

Det var sköna takter det, bra gjort och plattfall för pessimisten! Kram

Postat av: Mikaela

Nu har jag hittat hit :-)

Fin blogg och bra budskap, jag skall ta efter dig och dänga till en viss Pessimist som även dyker upp här ibland!

Postat av: Anonym

Mycket klokt. =)

Postat av: Hanna

Ska jag tänka på när Pessimisten kommer och hälsar på hos mig nästa gång!

Du verkar vara en mycket klok människa. =)

Postat av: marie

Du är duktig du!!!

Nejdå, jag är inte kvar i drömmarna,,,men lite off bara...

Trött och energilös...Kram på dej

Postat av: marie

Du är duktig du!!!

Nejdå, jag är inte kvar i drömmarna,,,men lite off bara...

Trött och energilös...Kram på dej

Postat av: marie

Du är duktig du!!!

Nejdå, jag är inte kvar i drömmarna,,,men lite off bara...

Trött och energilös...Kram på dej

Postat av: Ingrid

Helt rätt Marie, det gäller att komma ihåg att vi själva väljer hur vi tänker.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback