ATT GE ÄR ATT FÅ

Vilken vecka det har varit! Riktigt bra både på jobbet och privat.
Att tro på sig själv och genom det våga bjuda på sig själv visade sig lönsamt på team-mötet jag höll i.
Att finnas med som stöd i det svåra reabiliterings-samtalet gav en värmande,kärleksfull respons, som styrkte mina framtidsplaner.
Glädjen i dotterns blick när hon blev uppvaktad på sin 21-årsdag på tjugondag knut.
Naturens glimmande kristall-konstverk blandat med förtroliga ord och glada skratt i djupaste vänskap.
Praktfulla blomsterbuketter,bubblande välkomstdrink, omsorgsfull bordsdukning ,njutbara smaker,sällskapsspel och karaoke-sång i glada vänners lag.
Så underbart att få ge med hjärtat! Som en bomerang får man allt tillbaka.
Det får mig att tänka på en dikt jag skrev för ett tag sedan. En dikt som uppstod ur ett möte mellan mig och en kundanställd som var vilse i själen. I min andra blogg brukar jag lägga upp egetskrivna dikter då och då, men av någon anledning har inte just den här blivit publicerad.
Jag vill ge den till er här och nu likväl som några bilder av livets godhet. Håll tillgodo!




GE AV DITT HJÄRTA


Se bortom det som ditt öga förmår.

Lyssna långt mer än du hör och förstår.

Befria från smärta.

Ge av ditt hjärta.

Känn hur du fylls av lycka så skön.

Värmande kärlek blir hjärtats lön.


Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anki

Väldigt fina bilder speciellt en av dem. :) Kram

Postat av: regnnatt

Så fint du har det, din dikt är vacker. Tack för att du hittade mig, dina ord värmde... Blir glad om du återkommer, jag tittar in till dig.

Postat av: Ingrid Höglind

Fina ord och så rätt, man måste ge för att få :)

Postat av: regnnatt

En fråga... eftersom jag nyss hittat dig...

Vilken är din andra blogg? Vore synd om jag missade något läsvärt ;)

Postat av: marie

Så fin dikt och härliga bilder.

Det verkar lysa en ny glädje och energi omkring dej! Så glad jag blir!!!

Har skickat mail till dej genom andra bloggen.

kram

Postat av: marie

Kikar in för att önska dej en skön och trevlig helg!!

Kram från mej!!

Postat av: regnnatt

Vet inte om du har mailat mig och det har hamnat fel... Min adress ligger längst ner på min sida, byt ut snabela mot @ Vi hörs!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback