SMÄRTA & LYCKA

Jag har varit på väg hit i flera dagar för att skriva av mig alla upplevelser,tankar och känslor som jag är fylld av. Varje gång har jag hejdats av svårigheter att sortera allt som finns där inom mig.Att spruta ut en massa obegripliga ord är tämligen meningslöst............hm....kom på att det ju är vad jag just nu gör. Okej, dags att åtminstone göra ett ärligt försök att säga något vettigt.

Det händer väldigt mycket inom mig nu. Kursen jag går har öppnat nya, spännande vägar. Jag blir allt mer medveten och klarsynt när det gäller vem jag egentligen är, varför jag reagerar och agerar som jag gör, vad jag vill och varför mm mm . Det känns underbart och skrämmande på samma gång. En del gör ont att se medan annat väcker överväldigande lyckokänslor. Det här är absolut den största upptäckts-resa jag någonsin gjort!
Om det är kursen eller mitt "gamla bagage" som fått mig att agera i en kränkande situation vet jag inte. Jag vet bara att det hänger en slöja av olust och oro på mina axlar efter att jag tog det steget. Jag har startat en process. Konflikten vibrerar i luften. Om jag hade svalt kränkningen och stoppat undan det som gör ont och förminskar mig, i djupet av mig själv, så hade jag sluppit stå i stormen. Ändå valde jag att gå rakt in i den. Jag gjorde det för att jag vet att en storm kan ridas ut, men med en utplånad själ blir man levande död. Ingen/inget ska någonsin få mig dit igen hur många stormar, orkaner eller torpeder som än korsar livets väg. Det har jag bestämt och lovat mig själv.
Så där jag, nu var det sagt. Förutom kursen, konflikten och alla känslor kring detta, så har jag skrattat och njutit i härliga människors sällskap.Nu ikväll har jag träffat ännu en underbar människa som på ett förtrollande sätt kan väva samman galen humor med djupaste allvar och kärleksfulla ord och tankar. Jag har, tillsammans med min mamma, varit och sett/lyssnat på "Trafikplats Glädjen" med Jonas Gardell.Bättre avslut på en redan perfekt ledig dag kunde jag inte fått.
Och med dessa ord kan jag nu konstatera att jag faktiskt lyckats få ordning på mina upplevelser, tankar och känslor, så att det till sist blev ett blogg-inlägg. Heja mig!

Permalink Känslor Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Marie-Louise

Det låter så spännande. Vilken resa du gör, i ditt inre mest av allt. Och ja jag håller med dig: bättre att reda ut konflikten än att stoppa huvudet i sanden och bli trampad på! Jag vill läsa mer....det låter så härligt.

Postat av: Marie-Louise

Ja inte konflikten alltså, den behöver jag inte läsa mera om... Men din livsresa som du gör just nu... Ja sista meningen i kommentaren innan blev så märklig såg jag...ville förklara mig lite...

Postat av: Ingrid Höglind

Lycka till på livsresan. Det har ju börjat bra :)

Postat av: Gunnel L

Du har börjat utstråla så mycket mod, så mycket styrka, insiktsfullhet, självkännedom och kärlek till dig själv så du får mig nästan att tappa andan. I varje ord och i varje mening som du skriver känner man din livskraft. Och jag är så glad att kursen som du påbörjat har gett dig så mycket insiktsfullhet och öpnnat dörran som du kanske stängde en gång. Fråga aldrig någonsin,vill jag, kan jag, törs jag. För du kan, du vill och du törs. ALLT!



Det finns ett ordspråk som lyder: "Först långt efteråt, när det är försent, vet man vilka år som var de lyckligaste"



Jag vill påstå att detta INTE stämmer in på dig för du hade kunnat, sedan en lång tid tillbaka och med stor självsäkerhet kunnat säga: "Alla dessa olyckliga år, som kom och gick, jag visste att det ej skulle vara försent, för jag vet när jag lät livet vända."

varm kram från Gunnel

Postat av: Mikaela

Ja,heja heja dig!

Kan bara hålla med de andra som skrivit, det låter onekligen spännande och härligt. Säkert jobbigt också men det hör nog till en sådan utvecklande resa. Svårt att genomföra utan en viss smärta.

Kram på dig!

Postat av: Anki

Jag önskar att jag kunde hitta hälften av din livskraft vem vet den kanske smittar av sej en dag? Kram

Postat av: Ulrika

Tack ska du ha, ibland tappar jag kraften men hittar den oftast rätt fort igen.

Ja, verkligen heja dig! Du utstrålar en massa energi och kraft, det är så härligt att läsa.

Så oerhört spännande det låter med kursen.

All lycka till dig!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback