DJUP VÄNSKAP

Djup vänskap är som balsam för själen, men dessvärre är det få förunnat.Därför kan jag inte annat än att känna mig utvald eftersom jag tillhör en av det lyckligt lottade.

Anki och jag har känt varann sedan sandlåde-tiden. Vi var mycket tillsammans som barn och under skoltiden. Under några år därefter blev vår vänskap sporadisk eller tom obefintlig. Inte av någon särskild anledning, utan snarare pga olika vägval i livet. Vi fann varann på nytt när jag fick mitt första barn. Då hade Anki redan en dotter sedan något år tillbaka. Vi träffades då och då, men mitt liv utvecklade sig på ett dramatiskt sätt, varför vänskapen inte fick ordentligt fäste. Trots detta visade Anki mig prov på stor omtanke och medmänsklig kärlek när jag hamnade på sjukhus efter en trafikolycka. Detta medans de jag kunde förvänta mig skulle ta den rollen, lös med sin frånvaro. Jag tror det var där vår djupa vänskap tog fäste. När Anki sedan drabbades hårt av sjukdom och död inom familjen var det självklart och naturligt att finnas till hands. Efter det har vi delat varandras bördor men också gett varann massor av glädje och guldkant i tillvaron.Det finns inga ord som nog kan beskriva känslan av att ha en nära vän i vått och torrt.Allt jag kan säja är att jag är så tacksam för den gåva som givits mig. Jag är så oerhört glad att du vill vara min vän Anki.
En vanlig torsdag, som den som nyligen passerat, förvandlas lätt till magi, när två nära vänner med samma längtan efter lugn och harmoni låter känslorna styra. Mina bilder från den underbara dagen (en av många sådana) hoppas jag ska väcka samma härliga känsla i er.

Permalink Känslor Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anki

Tack "snyft" jag känner samma för dej min bästa vän! Kram

Postat av: Gunnel L

Så underbart fint skrivet om min mans systerdotter...mina ögon tårades och mitt hjärta slog dubbelslag.



"Vänskap är djupare än gott kamratskap"



din berättelse är väl bevis om något

Gunnel



Postat av: Lejonkvinnan

Kan inte rå för det, jag blir avundsjuk men ändå väldigt glad å era vägnar. Själv så har jag ingen god vän, och det saknar jag.



Njut av varandra!



Kram

Postat av: Marie-Louise

Jag kände precis som Lejonkvinna, avundsjuk men ändå glad. Håll i varandra :) Kram

Postat av: marie

Härligt med äkta vänskap!!!

Är det inte så man säger att i nöden prövas vännerna...

Det stämmer, det är när något händer som manser vilka som är ens riktiga vänner...

Var rädda om varandra!!!



Du, hur hade du det under helgen?? Hoppas det var en härlig och givande helg. Blir det nån mer gång så hör gärna av dej, hänger gärna med om jag kan!

Tillbaks nu , förresten. Ögat känns ok och allt har gått toppen. Bligglusten har bara inte infunnit sig förräns nu.

kram

Postat av: marie

kikar in o önskar trevlig helg!! Kram

Postat av: marie

God morgon!!

Jag kan ju säga att jag är väldigt frestad att följa med på kurs.. men vet ju inte hur det ser ut på jobbfronten.

I maj åker vi till spanien en vecka,,,tankar sol, värme och energi. Behövs verkligen!!!!



Ha en skön dag, hoppas du inte snöat inne.

kram

Postat av: Birgitta

Verkar vara en spännande kurs du är/var på. Och tack och lov för äkta vänskap. Det är ljuvligt när en äkta vän finns i ens närhet.



Hoppas du får en kanonfin vecka!

Kram Birgitta

Postat av: Lejonkvinnan

Tack för de stöttande orden hos mig !

Kram till dig

Postat av: Anonym

Tack, så underbart glad jag blev för din komentar!!!

Tack för att du är min bloggvän!

Ha en härlig onsdag!!!!

Har du hört fåglarna???

Kram

Postat av: messan

Vänskap är det viktigaste som finns! Jag är så rädd om mina vänner...de betyder så mycket för mig. Jag är så rädd om dom.

Må så gott!

Kramar messan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback