SPÄNNANDE, FASCINERANDE & UTMANANDE!

Märks det att jag är på resande fot eller? Det borde det göra, för inte ett spår av mig har synts till här på över 1 vecka.Inte för att det inte finns något att skriva om, för det gör det i massor. Saken är bara den att jag inte riktigt vet var och hur jag ska börja. Vissa saker är så svåra att förklara. De är så svåra att ta på. Det märktes säkert i de få rader jag skrev här sist. Bara en massa flummiga känslor......men ack så härliga.
Nä, nu ska jag inte hålla er på halster mer. Det där flummiga kom sig av att jag började på en kurs just den där dagen. En kurs som inte liknar något annat jag gått förut. Hör bara på namnet så förstår ni,"Konsten att leva". Gissar att ni anar att det handlar om personlig utveckling. En kurs som går på djupet med andra ord. Säkert skrämmande för många, men jag tycker att det är spännande, fascinerande och utmanande.Några kanske också ser det som skumt, flummigt och lite hokuspokus. Jag brottas också med sådana tankar och känslor inför vissa övningar, men jag har bestämt mig för att vara öppen och ta emot allt den här kursen har att ge. I mina framtidsdrömmar väntar ett nytt yrkesområde för mig. Vägen dit går genom en egen inre resa.
Vad gör vi då på kursen? Ja, nu kommer det svåra. Inte blir det lättare att förklara så här frampå natt-kröken. Jag blir nog tvungen att låta er vänta ännu en gång ,men jag lovar att det inte ska dröja så länge innan jag är tillbaka.
Jag har så mycket annat jag också måste få dela med mig av. Den här härliga, lediga dagen, som just passerat tex. En solig dag i bästa tänkbara sällskap.

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mikaela

Så spännande det låter, vill också gå på utvecklande kurs!

Postat av: Marie-Louise

Låter underbart, spännande och säkert jätte nyttiga. Kram

Postat av: Gunnel L

Ang. kursen "Konsten att leva" som du går i nu:



"Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet"



Ovanstående var en liten tanke till alla dem som inte vågar njuta av livet, inte vågar leva livet på de sätt de skulle vilja och önskade Inte vågar TRO att livet faktiskt är till för dem också. Att livet skall levas på det sätt som de mår bäst av. För VEM skall ha rätten att säga till någon annan "Du lever livet på fel sätt" Alla som föds till detta livet har också rätten och chansen, att få leva livet just precis på det sätt denne personen vill och mår bäst av.



Att du vill gå denna kurs, som du absolut inte skall be om ursäkt för, ifall någon skulle tycka att den låter flummig, är ju bara ett bevis på att du har förstått KONSTEN i hur man LEVER och dessutom får du ännu mer visdom efter kursen. Och du kan absolut, med stolthet säga, oavsett om du gått kursen eller inte:



"Alla dessa dagar som kommer och går. JAG vet att det är livet"



Så ser jag det..och jag har för det mesta alldeles rätt...(ler)

Kram från Gunnel

Postat av: Ingrid Höglind

Inre resor är alltid spännande. Men en nyfiken fråga är: Vart är du på väg?

Postat av: Ulrika

Tack goa du för din kommentar, den var verkligen fin och jag suger åt mig. Har blivit dålig i halsen inatt igen så jag är lite nere just nu.

Mmm den låten "I den stora sorgens famn" av Ted Gärdestad är oerhört vacker.



vad spännande det låter med kursen. Ser fram emot att få läsa mer om den.

varma kramar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback