HJÄRTATS RÖST


Hjärtats röst

Att bejaka hjärtats röst

skänker min längtande själ tröst.

Sakta ett frö börjar gro

som växer sig stark till tro.

Livet känns spira av hopp

genom hela min kropp.

Jag bärs fram av min inre kraft

som om jag vingar hade haft.

Jag svävar fram på moln så lätta

och vet inom mig att jag gör det rätta.

Inget därutanför ska få mig att vackla.

Oskrivna lagar är jag beredd att tackla

för hjärtats väg är den jag måste gå

om min själ inte dåligt ska må.



Permalink Egna dikter Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Gunnel L

Underbar poesi. Hjärtats röst är den viktigaste rösten av alla. Oskrivna lagar är inga lagar alls och skall icke heller följas. Underbara Marie med så mycket äkta varma känslor. Tack för att du delger oss dina innersta tankar uttryckt i vacker poesi.

varm kram/gunnel

Postat av: marie

Tack för din vackra poesi. Märks atat du skriver från hjärtat.

Många kramar från mej!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback