VÅRTECKEN

VÅRTECKEN

Letar efter vårtecken. Längtar så.

Visst finns det några, men än är de få.

Gröna små blomblad ur snön tränger fram.

Fåglar hörs kvittra ovan trädets stam.

Solstrålar tinar sakta natur och själ.

Det vaknar ett hopp om att allt snart är väl.

Det ger kraft att ta ett glädjesprång

till att våga möta något nytt som är på gång.

Var dag som går

är ett steg närmare vår.

En dag i sänder

och det som man sökt bara händer.

När hjärtat vet att det så kommer bli

Spirar en känsla av att vara fri.


Permalink Egna dikter Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: messan

Vilka underbart vackra dikter du skriver. Jag läser och njuter verkligen av dom.



Läser att du också har mycket omkring dig just nu...precis som jag. Vi kommer fixa det här bra, eller hur?

Varma kramar messan

Postat av: marie

Underbar dikt!!! Får jag "låna " den till min blogg???

Hoppas du har en bra dag! Kramar

Postat av: Anki

Så fint. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback