VEMOD UTAN ENERGI-HINDER

Här råder en märklig stämning. Så tyst, så stilla, så tomt. Sonen sover fortfarande, men så brukar det vara på lördagarna. Maken har gett sig av för att hjälpa sin chef att flytta.Hade han inte gjort det så hade han troligen ändå varit ute på vift på fm.Nä,den märkliga stämningen har ingenting med dem att göra.
Den beror på lill-tjejen. Hon gav sig av tidigt i morse för en veckas skidsemester med bästa kompisen och hennes familj. Hon såg med stor spänning framemot resan, särskilt med tanke på att hon aldrig åkt skidor förut.Jag är glad för hennes skull, men inom mig känns det lite vemodigt. Visst,vi har varit ifrån varandra någon vecka förut, men då är det jag och maken som har rest bort. Att vara hemma och vänta kommer nog bli svårare. När man är bortrest händer det ju så mycket hela tiden, så det finns inte utrymma att tänka något nämnvärt på dem där hemma.

Ja,ja, ingen ideé att gräma sig.Får försöka se det från den ljusa sidan istället. Maken och jag får läxfritt, matplaneringsfritt och framförallt föräldrafritt! Nåja, nästan föräldrafritt. Sonen finns ju här, men han ser man knappt skymten av. Dessutom klarar han sig utmärkt utan oss ,om det faller sig så. Ikväll tänker vi dock hålla oss hemma och se på Robinsson-finalen. Funderar på att köra lite fondue också. Det var så längesedan. Imorgon blir det söndagsmiddag på Esters, stans bästa restaurang. Förhoppningsvis hänger bästa kompisen Anki och hennes "Fantomen" med också. Undrar föresten om Anki har vaknat än. Vi skulle ev träffas idag.
Egentligen mår man väl bäst av att vara här och nu, men att snegla lite på nästa vecka gör väl inget? Kan inte låta bli för den bjuder på nya energi-kickar. Jag har äntligen bestämt mig för att börja träna igen. From nästa vecka blir det Friskis & Svettis två gånger i veckan! Ett gympapass ,helst med fokus på styrka och ett spinningpass.Extra kul är det att maken numera motionerar och det just på Friskis. Han har dock aldrig spunnit förut, så för första gången i vår gemensamma historia ska vi anta denna utmaning tillsammans! Nästa vecka bjuder också på en verkligt spännande och utmanande resa som kommer pågå i många veckor framöver. Jag kommer säkerligen inte kunna låta bli att inte hålla er uppdaterade under resans gång. När jag landat på första destinationen kommer ni med stor sannolikhet att märka av det. Misstänker att virvlande tankar kommer sätta fart på skrivarklådan.

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: messan

Vad roligt för henne att åka på skidsemster! Vad härligt det låter men en inspirerande resa som du har framför dig. Att snegla lite framåt måste man ju få göra också:).

Kramar

Postat av: Gunnel L

Ja det är precis så det är. Man längtar mindre till de nära och kära när man själv är bortrest än tvärtom. Jag märker själv då barnbarnen varit på besök, kanske en helg, så blir det så förtvivlat tomt efteråt då de åkt hem. Man kan t.ex hitta något som de lekt med som ligger kvarglömd på något ställe i huset eller något roligt som hände som man helt plötsligt bara minns, och saknaden är där direkt. Ha en fin helg med dem du har hemma. Ha även en fin middagsstund med min skäggiges systerdotter...och hennes FANTOMEN

Gunnel

Postat av: marie

Ibland är det bra att få längta lite...tänk så mysigt ni får det när hon kommer hem igen!

Passa på o njut av lite egentid!

Följer gärna med på din nya spännande resa...lite nyfiken blev jag nu allt...

Min helg blev inte som jag trodde...en natt på AVA och propp i ögat....

kram

Postat av: marie

Ibland är det bra att få längta lite...tänk så mysigt ni får det när hon kommer hem igen!

Passa på o njut av lite egentid!

Följer gärna med på din nya spännande resa...lite nyfiken blev jag nu allt...

Min helg blev inte som jag trodde...en natt på AVA och propp i ögat....

kram

Postat av: Part-Pinglan!

Vad söt hon är Fanny!!!

Postat av: Mikaela

Låter spännande! Skall bli kul att följa med på resan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback