EN RIKTIG BITTER-FITTA

Jag vet egentligen inte riktigt vad jag vill förmedla idag, men ändå känns det som om jag har behov av att få skriva av mig lite tankar och funderingar som gör sig påminda då och då.
Jag känner mig så förbaskat otålig ibland. Det är inte det att det måste hända något hela tiden. Sådan var jag förr, men nej, så är det inte längre. Däremot avskyr jag att stå och stampa utan att komma vidare när väl saker blivit bestämda eller påbörjade. Det gäller planering och genomförande av allt från renovering, fest-förberedelser mm till initiativtagande, utvecklande av kontakter och relationer.
Just nu känns det trögt på alla plan och då tappar jag glöden och entusiasmen. Det vore underbart att i dessa stunder bli lyft tillbaka till mitt rätta jag genom att någon annan tog täten någon gång eller att proppen plötsligt lossnade av sig själv och jag bara kunde glida med i vinddraget. 
Att hålla lusten och engagemanget uppe när man är ensam i laget är tufft. Jag är ingen ensamvarg. Jag är en team-worker ut i fingerspetsarna. Ett ömsesidigt givande och tagande för att nå ett gemensamt mål får mig att brinna av lust, iver och livsgädje. Jag har upplevt det där några gånger i livet, men nu var det länge sedan. Kanske måste jag sluta kämpa med det som tycks vara dö-fött och istället söka mig nya vägar för att finna det som får mig att stråla igen. Så är det nog, men tom det känns trögt. En spark i baken kan kanske hjälpa, men vem ska ge mig den? Det är ta mig tusan inte så lätt att greja själv!
Inte vet jag om det hjälpte att få vräka ur sig allt det här. Måhända blev bagaget lite lättare att bära, men ingen lär väl ta emot det jag gjorde mig av med. Känner mig som en riktig bitter-fitta för stunden. Åsså kommer det dåliga samvetet. Jag skulle ju inte besudla den här bloggen med negativitet, men hur lätt är det då? Även jag kan väl ha dåliga stunder/dagar? 
Jag tänker sluta att ursäkta mig, men för min egen skull vill jag inte stanna här i det negativa.  Nu styr jag kosan tillbaka till mitt rätta jag, med eller utan er. Så det så!

Permalink Tankar & Funderingar Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anki

Du jag finns kavar och jag är med dej!! KRAM

Postat av: Anki

Hm kvar menar jag ju!

Postat av: Gunnel L

HEJA Marie...SÅ skall det låta. ORD och INGA visor. DET är min melodi....filosofi med.

Postat av: Gråbossen

Stå på dig - annars gör någon annan det!



Det är rätta tag Marie. Jag kan väl kicka till dig lite lätt när vi träffas på fredag...

Postat av: marie

Alla har såna där dagar.

Om alla dagar skulle vara toppen hur skulle man då kunna uppskatta dom lika mycket?

Jag finns här.

Ha en skön fredag. kram

Postat av: Anki

Ibland är jag klok! Kram

Postat av: marie

Kikar in o önskar dej en go måndag!!! kram

Postat av: Lejonkvinnan

Tack! Det är väl tyvärr så att en del får mycket av livets sura äpple medan några klarar sig med enbart småbitar.

Ang. det jag skrev i mailet, det har faktiskt vänt :) Han har ätit upp sig ett helt kilo i sommar. Så allt är inte bara sura bitar ;)

Kram

Postat av: Daniel

Att få bröla ut sin missnöje behöver alla ibland



Det e aldrig en dans på rosor varje dag!

Postat av: messan

Ibland bara måste man ut med allt på en gång...och visst känns det så mycket bättre efteråt.



Livet är ju en berg och dalbana...och om det inte var så skulle vi inte uppskatta olikheterna...tror jag.

Kram

Postat av: Janet Theander

Hej kära Marie

Du är en unik person, men livet är inte lätt att leva,man planerar och planerar så kommer livet emellan. Ibland önskar man att det fanns manualer för hur livet skall levas, så att man inte faller i dessa fallgropar, men det är väl meningen att man skall väl lära sig av sina misstag och motgångar

och bli styrkt utav dem



Kram



Janet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback